Kom så ska vi leva livet

hur jag än försöker så är gyllene tider ett band jag bara lyssnar på när det är sommar.
det är konstigt, tror inte det finns något annat band eller artist som man bara förknippar sommaren med,
visst en låt eller så. Men ett helt band, alla låtarna ?

jag vill bara vrida tillbaka tiden ett tag, bara ett litet tag. Så jag kan uppleva en till varm sommarnatt.
vill bara sätta mig i en stol på en strand långt bort från allt och slå på gyllene tider, tänka på alla minnen
man har när man hör låtarna.

jag och mamma satt och kollade gamla konserter med dom, när dom var som "hetaast"
tjejerna hade dom där jeansen med hög midja och som var så otroligt utsvängda där nere,
det kommer visst tillbaka, likaså gyllene tiders musik.
jag kommer nog alltid att lyssna på dom och tänka tillbaka på alla minnen från mina sommrar.


Nu har hösten kommit till staden och därmed packar jag ner gyllene tiders skiva
längst ner i kartongen men jag kommer inte tveka en sekund att ta upp skivan
det första jag gör nästa sommar.
Då är det dags för nya minnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0