we´ve got to hold on to what we´ve got

jag skrev faktiskt ett inlägg igår, men det kom tydligen inte upp.

nu är julklapparna köpta, okej nu lät det som att jag hade köpt jätte många men sanningen är den att jag bara köpt 2 stycken, mamma och pappa.
Dåligt med pengar, men vi skyller allting på lågkonjukturen.

Det var övernattning hos Sara i fredags, 3 Sagan om ringen filmer - 9 timmar sammanlagt.
Vi började klockan 8 och var klar klockan halv 6 på morgonen därpå, vi tog någon paus där emellan 1:an och 2:an men sen körde vi bara på. VIlle bara att det skulle ta slut.
Jag tror alla slutade kolla efter halva tvåan, vi bara glodde in i tv:n.
Anledningen till det var väl att vi ville skryta senare med att vi hade sträck kollat alla Sagan om ringen filmerna.
Värden hon själv uttryckte sig nogrann i början på 1:a filmen " Jag ska kolla alla tre om jag så ska sätta tändstickor i ögonen"
Jag visste redan då vem som skulle somna först eller 2:a efter Matilda, som HATADE filmerna.
1:a filmen snackade hon bara, 2:a lugnade det ner sig lite eftersom vi hotade henne med diverse sakerna och 3:e somnade hon efter en timme och tätt därefter somnade värden medans jag och Elin var trogna tittare så egentligen är det bara vi två som får säga " jaha, men vi har faktiskt kollat alla Sagan om ringen filmerna i sträck, deru! "

Efter en tung natt sov vi 5 timmar, vaknade på morgonen 11 och fick våran frukost som lovat.
" Saras bed and breakfast " som vi kallar det (eller egentligen hon själv) 
Efter det blev det hockey och sen kilade jag över till Sonk och kollade på dom små liven hon har fått. 
4 valpar, Rune hjärpe, joshi, Gerda och Kerstin. Jag har redan bestämt mig för GERDA

Somnade vid 1 och så var det upp klockan 9, match klockan 10. 
Förbannat trött. Men jag tror vi vann? det var en träningsmatch, ingen höll koll.
Sedan ner på staden för att köpa julklapparna som jag snackade om i början av detta inlägg som ni säkert redan har glömt eftersom det blev ett väldigt långt inlägg.

Nu ska jag vänta på att pappa har kollat klart fotbollen sen ska vi klä granen och bära upp julklapparna.
Kanske blir att fira julen med släkten iallafall? DET hade varit något.

We´ve got to hold on to what we´ve got
it doesn´t make a difference
If we make it or not
We´ve got each other and that´s a lot
For love - we´ll give it a shot

Whooaaaaaa! We´re half way there
Whooooaaaa! Livin' on a prayer






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0