Vem har sagt att tapetsera är lätt?

Jag har tapetsera för första gången i mitt liv.
Jag och min partner Fredrik kan vara det bästa teamet genom tiderna.


Vi smällde upp den första våden, den blev bubblig och vi blev oroliga. Vi satt och stirra på den 1 timme eller ännu längre och tillslut hade den lagt sig och det såg faktiskt helt okej ut.

Vi tog mod till oss och slängde upp den andra, såg halv bra ut.
Sen kom vi in i det och 3, 4 såg mycket bra ut.

den sista blev sådär pga okoncentration.

Det var nästan värre att skära ut alla kanter osv.
Men det är nu gjort och jag är mäktat stolt över mig och min partner som lyckades göra det första gången vi tapetserade.


Dock gick det inge bra att fota så inga före och efter bilder.

Innan vi startade så kollade vi på ett klipp med någon Henke som tapetserade med likadana tapeter. Detta är då Easy up men jag lovar er det är då inte lätt ändå.
Men enligt han är det bara att hänga upp dem på väggen så är det klart!
PFFT! säger jag då bara. Det kan vara det svåraste jag gjort i mitt liv MEN nu är det gjort och det blev bra!

Nu ska jag hjälpa mor mer bakningen.


Nästa vecka intar jag och min partner vardagsrummet då med mönstertapeter...
jag är rädd





Kommentarer
Postat av: fjeppa

tack kuuusin!

Är föresten lite imponerad av att ni kunde tapetsera och allt, lät stabilt ;)

2009-12-05 @ 16:41:26
URL: http://matildafjellborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0