oh my sweet carolina

goddagens! (eller kvällens)

PDOL var hur roligt som helst! trots att vädergudarna inte var med oss. Men det blev lite mer festival över det hela. Regn, blåst och kallt. Men ingenting har stoppat oss förut så.
Mötte upp mina kära vänner på luleå busstation. Vi åkte till Piteå, kommer dit, släpar våra väskor till campingen och det står " visa entré biljetter till festivalen" på en stor skylt. För att inte behöva bära runt på våra väskor gick Matilda, Vicky och Amanda i väg medans jag och Kajsa stannade kvar och vaktade väskorna kissnödiga, hungriga och stenfrusna.
Det tog 2 timmar innan de kom tillbaka och på den tiden hann det gå förbi hur många människor som helst som jag kände igen från förra året, plus några nya grabbar! (frågan var bara vart alla snyggingarna var sen när vi kom in på området)

Väl inne på campingen håller Matilda en stor familjepizza som vi alla ska dela på, plus sina väskor. ni kan ju bara gissa innan jag skriver vad som hände...ja såklart tror ni gissade rätt, hon tappar den i backen, hela pizzan åker ut på backen, alla håller på att dö iskratt (notera att vi ALLA var nyktra!) Sen säger jag, men fyfan Matilda langa hit pizzan jag bär! , vad tror ni händer, rätt igen! Jag tappar den och rejält denna gång. Men inget stoppar (iallafall inte mig) från att äta.
Jag glad som bara den trycker i mig pizza medans de andra försöker lägga upp tältet medans det skriker " lägg ifrån dig maten och hjälp till för fan! "
Men så är man ju kvinna och kan göra två saker samtidigt. Och kvinnor kan! Vi drog upp tältet utan problem och hjälp (förutom en enstaka grej som killarna fick hjälpa oss med). Vi fick ungefär samma plats som förra året och med samma grannar, MALÅ! härliga människor.

och då började kalasandet, tro det eller ej, det blev en lugnkväll för Julia, pressa mig själv till att vara uppe till 5 iallafall. Eller Kajsa gjorde det. Sen var det läggdags.
Dagen efter vaknar vi upp och juste, ingen sammanhang i texten. hoppar lite. Förra året hade vi service hus, men detta år var det inte så utan det var bajjamajjor och ute duschar. JIPPIE! 
Matilda och Viktoria hade redan varit och duschat osv. Så jag och Kajsa hoppar in i duschen där vi kunna tvätta av gårdagens smink, samt borsta tänderna. Inge rinnande vatten att tvätta händerna.
Men Matilda och Vicky hade varit på coop och köpt våtservetter med sån där anti bakterier medel som är typ alkohol och grejer i. Matilda kläcker ur sig: Julia tvätta dig i ansiktet du ser helt sjuk ut. jag tar tag i servetten och dum som jag är så gnuggar jag rejält i ögonen och när jag slutar så svider det utav bara DEN! skit samma tänker jag och jag och Kajsa går till coop för att handla mat. När vi kommer tillbaka skrattar V och M och säger " om produkten kommer i kontakt med ögonen, uppsök läkare direkt!" HAHA. Men för er information så har jag synen kvar.

Lördagen börjar lite segt, som det ska vara. Sara och Micke kommer och joinar oss också.
Tanken var från början att vi skulle bara kolla florence valentine, som vi har längtat. Typ det enda bandet som vi inte kollade. På fredagen blev det Hammerfall, Melody club och A camp.
Lördagen var vi och dansade till " för vi ska dansa i neon, bortom ropen bortom skratten" och " Magaluf, styrde vi vår sista resa" Ja, Lena Ph och Orup. Oj vad vi shakade. därefter blev det lite hoppande till Promoe. Där vi även blev erbjudna lite hasch och taffsande..Grr!

När vi kommer tillbaka så sitter vi och nöter och tänker att varför sova ? , men så fort alla satt sig ner, så somnade vi. Segt när det spöregnar ute och alla satt och tröck i sina tält.

Nästa år hoppas vi på att vädret är bra, Malå med sitt gula bord kommer, mycket tält, bra artister och otroligt mycket mer roliga männsikor. P.S som vi har skrattat också, hade träningsvärk i magen i söndags. D.S

och förresten , får man göra två P.S... det skiter jag i , jag gör det ändå. Detta inlägg var till Matilda för att hon skulle få höra om vad som hänt denna helg ifall hon glömt bort! ;)

P.S igen! Skor måste köpas i morgon! D.S
Bilder kommer, är i Boden kan därför inte lägga upp några.

Kommentarer
Postat av: mattan the funny girl

haha fyfan vad rolig jag är som tappade pizzan, helt sjukt! höhöhööh ;)

2009-07-29 @ 00:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0