I'm just gonna take a minute and let it ride

svinet kom och tog mig igår. det var inte kul, det kändes som att jag hade gått rätt in i en vägg. Jag var hur pigg som helt på morgonen och hela skoldagen tills jag och mattan gick och skulle ta en kaffe (jag tog en dricka och hon te) då var det kört. Jag blev helt död. Min kropp gjorde så ont att jag inte kunde röra mig och on top of that var jag tvungen att gå hem för mamma sa att bilen inte var hemma. Men när jag väl har gått dom där 10 minuterna som kändes en timme och kom in genom dörren och har lagt mig ner säger mamma: " jaha, pappa sa att bilen var hemma" kul. Den promenaden var inget att hänga i julgranen kan jag säga. Jag och mamma låg i soffan och trängdes och kollade 3 filmer medans jag gnällde över hur ont jag hade. Hon fick serva fast hon också var sjuk, men jag var ändå sjukast. Sen efter en alvedon konstigt nog så mådde jag bra igen. Annars brukar jag behöva ta två alvedon för att det ska hjälpa men en alvedon och jag hade inte ont mer. Tre alvedoner senare gick jag och la mig och vaknade i morse, ledig från skolan förutom gympa klockan 3 men sjukanmälde mig. Har legat hela dagen, var och köpte lite gott också det hjälper mot sjukdomar helt klart. det satt som det skulle. Jag är nästan frisk nu, har lite ont i svalget och lite seg i kroppen. Vad är det med mig och sjukdomar? en dag. Men om det nu är svinet som kommit och tagit mig så lär jag bli sjuk igen. Det kommer och går säger experterna. Jag har börjat vela om det där med vaccinet. Kanske är en bra grej ändå. Fast man vet ju inte vad man kan få för biverkningar.

Jag ska ta en funderare över det fast jag inte lämnat in lappen, den skulle vara inne för 2 veckor sedan tror jag. Men vaccinet är ju slut och kommer först om några veckor tror jag? och om det nu kommer då får jag väl gå och säga att jag vill ta det annars får jag väl gå till sjukhuset och betala. Men måste ta en funderare. Mamma sitter och säger att jag måste ta den. hon sitter och skrämmer upp mig. Jag får se.. återkommer om det blir av.

Jag har aldrig varit rädd för sprutor men nu är det så länge sen jag tog en spruta så jag är lite rädd över att ta en nu.

Gud vilket långt och onödigt inlägg över svininfluensan.
Må den brinna i helvetet iallafall!

HEJDÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0