Svart

nagellack har jag, Lina målade.

 
Otroligt bra att ha slipper man se allt skit under naglarna.

Idag är det även första advent. Hade det varit för 8 år sedan eller mer så hade jag varit hysterisk men konstigt nog är jag inte det nå mer.
Kanske är det för att jag inte vaknar på morgonen och kliver upp ur sängen och på garderobsdörren hänger det en julstrumpa med en leksak i. Kanske det eller så har jag bara gått och blivit stor.
Men jag tror att det mesta ligger nog i att när man blir äldre då orkar ju inte heller föräldrarna engagera sig så hemskt mycket, dom tänker att man blivit för gammal för sånt. Men jag menar hade det funnits en julstrumpa på garderobsdörren så nog fan hade jag kännt det där lilla extra som jag inte känner nå mer..

Jag tycker ändå den bästa tiden är faktiskt nu ända fram till jul allt julpynt, skyltsöndag, handla julklappar osv. själva julafton är inget speciellt utan jag tycker bara December månad är något att hänga i granen.

På Julafton handlar det inte längre om vem som får mest julklappar utan för mig handlar det om gemenskap (kliché,jagvetmensåsant) och på första platsen ligger då maten såklart. Fast en julklapp skadar ju inte.
tänkte bara ifall Jultomten får för sig att jag inte vill ha några så menar jag inte så, jag vill gärna ha något i julklapp också, tack!

Vi har även fått några minusgrader här uppe, ett tag trodde jag faktiskt att vi inte skulle få mer än 5 minus.
Men idag vände det -13 visar min mätare. Det känns bra.
Julen är snö, snö är julen. Så är det bara och vilken tur att jag bor här då.
Tack!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0