Back in the days

Förut när jag var yngre och det var helt tyst började jag alltid sjunga på en speciell låt.
Satt man och prata och det blev tyst i 2 sek började jag sjunga. det gör jag fortfarande men jag har ingen speciell låt mer. Då började jag alltid sjunga på "I wanna love you and treat you right, I wanna love you everyday and every night" alltså Bob Marley-Is this love. Jag var ett större Bob Marley fan när jag var yngre. Jag lyssnade nästan alltid på han. Han var min idol om man säger så.
 
Vem hade du velat se live som är död? : Bob Marley
Vem lyssnar du helst på?:Bob Marley
Vem är din idol?: Bob Marley

Allt som handlade om musik sa jag bara Bob Marley.
Hade någon frågat mig det där idag hade jag nog inte kunnat svara på det. 
Eller på första frågan hade jag nog sagt Bob Marley. Nej jag hade nog inte kunnat bestämma mig. Elvis hade varit fränt likaså Bob Dylan och Johnny Cash.

Jag har gått från att vara reagge diggare( dock har jag inte lärt mig hur man stavar reagge, alla skriver olika. men tror det är så där)  till all diggare. Jag lyssnar iprincip på vad som helst nu. Och inte bara på en artist. Det finns så många artister som bara har en bra låt. Men det finns så många artister som nästan bara har bra låtar också, Bruce Springsteen, Bon Jovi, Bob dylan, Johnny Cash and so on. gammal musik  

Tror aldrig jag har skrivit om musik, konstigt. Förut lyssnade jag musik så fort jag fick chansen, jag hade min Ipod hela högstadiet i öronen, vart jag än gick. På lektionen slog jag av om jag inte hade matte då lyssnade jag, så fort vi slutade lektionen så slog jag på. Jag lyssnade iprincip ALLTID på musik.
Men det enda jag har att säga är att musik är precis som kläder och julkalendrar. Det var så mycket bättre förr! utan tvekan.


                               



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0