jag är en fattig bonddräng

det är precis vad jag är.. herregud! har aldrig varit så här fattig i hela mitt liv.
Och det finns inget värre än att vara beroende av andra..like my parents i detta tillfälle.

Nu har våran käre kompis William åkt för att studera sig till brandman. Må han bli en bra sådan!
Känns lite underligt. Men som jag sa till han. Han blir inte av med oss så snabbt. vi har bara ett år kvar och han har två år att studera så vi kommer hänga hos han hela tiden sen när vi är lediga, han kommer bli så less på oss så att han kommer droga oss, betala våra biljetter och skicka hem oss med bussen. Eller?
nej, lycka till kompis! ha det så bra :)

Nu börjar allvaret lite grann. Sista året kvar i skolan. tråkigt. vill alltid gå i skolan. Tänk vilken trygghet man har?
hojja, slänga sig ut i vuxen livet sen. Vågar inte ens tänka på det. kommer jag överleva tro? ja, om jag skaffar mig en personlig kock, en personlig väckarklocka, städhjälp osv. Nej jag kommer klara mig UTMÄRKT!
förstår inte ens varför jag skriver det här, jag har ju ett helt år på mig att leka! Jag får vara barn ett år till, hur härligt är inte det? nej herregud. jag ska vara barn hela livet!
vem har sagt att man måste sluta leka med bilar (ja, jag lekte med bilar när jag var liten. ibland) för att man är 50+? nej juste ingen! jag ska bannemig leka med bilar och dockor när jag blir 50+! punkt slut!

just för tillfället ska jag och mina vänner ha ett moget samtal, så nu ska jag och LEKA vuxen.

hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0