att slänga pengar i sjön

Jag jobbar, jag jobbar och jag jobbar.

då kanske ni undrar vad jag gör med mina pengar? jo, jag slänger dom till Safari. Jag går dit, tänker för mig själv " nu är jag här igen, behöver jag äta här? kanske finns något hemma? äH! en gång gör väl inget" EN GÅNG JULIA? Hade det varit en gång så hade jag inte skrivit det här inlägget. Förbaskat! Jag lär mig aldrig. Jag jobbar för att ha råd att äta lunch på jobbet. Lite ironiskt om man tänker efter. Eller bara rent ut sagt sjukt? ja, jag vet inte.

Jag vet att jag idag har varit en förnuftig människa och åkt hem och ätit lunch. Eller har lunch fortfarande. vad blev det? jo det blev ett glas yoghurt och nudlar. ja nu förstår ni kanske varför jag äter på Safari. vem i helvete blir mätt på det? inte jag iallafall. Fast jag är i och för sig bottenlös som jag brukar säga.

Tänkte vara förnuftig och åka tillbaka till jobbet och dricka kaffe, slipper jag slösa mitt kaffe och min energi på att göra det. Ibland är jag så smart. ofta. nästan. alltid!

Om någon undrar så slavar jag för pengarna också. Jo idag innan lunch var jag och städa ett hus och sen har jag sprungit som en iller och klippt gräs, kan tillägga att jag var något svettig efter.

Back to the greeen gräs och kaffet. över och ut, under och in.


två systrar, samma pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0