Arbetsförmedlingen del 2


jaha, ska nog fortsätta där jag sluta. Lucia var det ja, jo att vaknade i morse klockan sju, skjutsa syrran och Krister till jobbet, åkte hem och bytte om och åkte på Lucia. Hon var ståtlig min stora syster. mycket fin var hon! Hon såg då definitivt bättre ut än vad jag gjorde. Mysigt! jag fick fika med lärarna, lussebullar, glögg och en massa annat. En av lärarna kom och skakade hand och sa "jaha, det är du som är Jessicas dotter?" HAHA! hon hade faktiskt kunna vara min mamma men så är inte fallet.

Arbetsförmedlingen del 2, skrev upp mig och fick vänta på min tur. Jag gick och satte mig i en soffa och där satt redan en sjukt snygg kille vid namn Johan. (Ja jag vet han satte sig inte brevid mig, men det betyder inte att han inte gillar mig!) Jag tänkte för mig själv att vilken tur jag har ibland, skickade till och med i väg ett sms till Viktoria och skrev ut min lycka. jag tänkte att Gud kanske gillar mig ändå, men sji fick jag. Han blåste mig igen. Efter mitt lilla samtal med en trevlig snubbe knallar jag ut till bilen och vad ser jag på rutan? Jo jajamen mina vänner! EN P-BÖTER PÅ 500 RIKSDALER. Jag förstod ingenting, det stod ju en massa bilar där när jag kom dit, litade på dem, men det visade sig att dom hade så fel. Gud vände hela saken. Han gav mig något gott och sedan något ont igen inom några minuter var min lycka förstörd. Fast egentligen inte. Jag tycker det jämnar ut sig. jag läser här på min första pböter att jag har "parkerat inom område med förbud att parkera". haha! Jag kan inte annat än att skratta åt det. Jag går till arbetsförmedlingen för att få jobb, för att kunna tjäna pengar och så blir jag istället av med en massa pengar.

Han var snygg och jag fick en pböter. tänk om det ändå vore tvärtom?
livet är allt bra orättvist!





Kommentarer
Postat av: Carro

Okej, ja synd att vi inte följde med, jag har inte behövt gå på toa nå mer så det är ju ingenting, :)

2010-12-11 @ 11:09:31
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0