learn something


vaknade upp av att telefonhelvetet ringde, tog tag i telefonen och var på väg att trycka av för att jag trodde att det var alarmet. Strike one, det var någon som ringde. Det var Natalie, yey! Efter en stunds pratande frågar jag vad klockan var, det visade sig att klockan var tjugo i tio. Jag hade gått och lagt mig halv fyra. Att man aldrig lär sig. Jag tackade och bockade för att hon väckt  mig, behöver vända tillbaka dygnet. Men att inte kliva upp direkt när man vaknat är ett big mistake. Alla vet det eller iallafall jag och ändå tar jag inte det till mig. slappnade av och stängde igen ögonlocken för att "vila" en stund. Strike two, jag somnade om. Vem hade inte listat ut det? jag hade redan innan jag stängde ögonlocken, försökte lura mig själv. Det vet vi också, att den enda du inte kan lura är dig själv. "pling", kan inte ha sovit så tungt med tanke på att jag vaknade av ett sms. Vilken jäklarns tur att jag vaknade för i smset stod det "ska du följa med oss och hockeypojkarna och äta på Waldorfs? ;)" mitt svar? ja det kan ni ju lista ut själv och kan ni inte det så löd det så här: "HELL YEEEEEES!!! ;)"
Vilken underbar morgon...förutom att dom skulle hämta mig på en kvart. Notera att jag fortfarande låg i sängen när jag svarade på smset. Jag hoppade upp fortare än fortast och sprang till toaletten, där upptäckte jag STRIKE THREE, en fet jävla utlänning ovanför läppen, snett nedanför näsan. Hade helt glömt bort den från dagen innan. Om den var stor dagen innan skulle ni se den i morse. Inga ord kan uttrycka detta men jag slängde på mig ett ansikte och försökte se så söt ut som man kan göra en kvart efter man vaknat.

Blev upplockad av ett gäng. Väl på Waldorfs mötte vi upp två till. Det var trevligt, jag och Vicky satt mest och pratade för oss själva och lyssnade på vad pojkarna hade på hjärtat vilket inte var så väldigt intressant.
Jag var mest nöjd över maten. Fast att äta kinakäk sådär på morgonkvisten var ju ett minus, man orkar ju inte lika mycket på morgonen. Helt okej start på min morgon! jag och vicky åkte hem till hon och plöjde igenom några avsnitt entourgae sen tog vi vårat pick och pack och satte oss i bilen som förde oss till Willy's. Billigt och bra sägs det summan slutade likförbannat på 128 kronor. men maten var god, tack igen syster!

 

då kanske ni undra hur det gick med min jorma? Tror att det bara var jag som såg, möjligtvis Viktoria för hon satt så att hon såg min dåliga sida. sitter den kvar? O ja! Tänkte försöka lägga mig i någorlunda tid i kväll och förhoppningsvis har han Jorma flyttat hem igen.

I morgon ska jag och Viktoria faktiskt göra något av våra liv som fritidsforskare. Vi ska ta steget till det värsta stället en fritidsforskare som gillar att vara fritidsforskare hatar. didn't make any sense. I know. sleep tight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0