att skriva tal


Jag sitter, jag ligger och skriver på min sista skoluppgift innan jag tar studenten. Min sista. Trots att det är min sista så kan jag inte få tummen ur röven och skriva den. Kan vara att jag måste skriva den för hand, kan vara för att jag är trött, kan vara för att jag inte känner för det, kan vara för att jag känner i mig stressad till tusen. Kan vara mycket. Tror mest bara att mina krafter är slut. min motivation har runnit ur mig.
Jag kan fortfarande inte förstå att det är balen inom mindre än en vecka och det är mösspåtagning i morgon. Det är studenten om två veckor. Jag känner bara stress, panik,ångest, glädje, sorg. Allt slår mig samtidigt också. Vi inte riktigt hur jag ska tackla saker och ting just nu.

En Landströmskväll blev det igår, mycket trevligt må jag säga. Idag mådde jag hyfsat bra ändå. Men dagen har inte varit bra ändå. Eller nu senare på kvällen blev den bra. Jag åkte förbi kusinen som fyllt 18 för två veckor sedan och hälsade på och ventilerade mig lite, jag känner mig mycket lugnare faktiskt.

Jag ska ta mig i kragen för en sista gång nu och skriva det där talet. WIsh me luck! eller något.



It's a fool's game, nothing but a fool's game

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0