snurra min jord igen, radion spelar vår sång

Jag gick in, det var drop in och en gubbe före mig. Kvinnan ber mig komma tillbaka om cirkus 30 minuter. Jag gör som kvinnan säger och beger mig till bilen. Fördriver tid med lite musik. Klockan slår 13.00, jag åker dit. Jag får sätta mig i någon apparat som gör något konstigt i mina ögon. Jag förflyttas till ett annat rum där jag får frågorna "ser du bättre med 1 eller ser du bättre med 2?" " säg dom tre första bokstäverna" "rabbla bokstäverna från vänster till höger".

Jag gör som kvinnan säger och jag chansade för det mesta. Kvinnan säger efter en cirkus 10 minuter undersökning "Du har ju lite brytningsfel, men du är nästan felfri. Jag skulle inte skaffa glasögon, men de kan bli värre med åren"
Jaha tänkte jag, det var ju roligt. Jag går mot kassan och ska betala.
" en synundersökning var det. Ja , det blir 350 kronor."  350 kronor?! Jag totalvägra, jag sa max 150 kronor (men man kan tydligen inte pruta) sen tog jag springnota.

Nej skämt åt sidan. Jag höll tillbaka tårarna, tog fram guldkortet och betalade. Tror till och med jag log.
Nästa gång jag gör synkoll ska jag knappt se handen framför mig.



nej tacka vet jag ett annat land, en strand och 40 grader i skuggan, det kan jag betala för!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Haha hökögon :) Kram

2010-10-26 @ 15:44:15
URL: http://frkjessica.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha, jag gjorde synundersökning igår men valde att göra på specsavers för där kostar det bara ca 295 :) haha, dock behövde jag glasögon så jag ångrar mig iallafall inte =p

2010-11-04 @ 08:14:37
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0