koh samet eller ko samed, ingen som vet.


Vi akte med minibuss till nagot stalle imorse, bokade boende har pa koh samet och sen akte vi vidare med speed boat hit. Det var som att komma in i en film. Sanden pa stranden var som sno och solen stod mitt pa himlen, helt sjukt! Det forsta vi sa nar vi sag stranden var " ja, har ska vi nog kunna klara oss nagra dagar". Tror nog vi haller fast vid det. Slangde in vara saker pa rummen och sprang ner till stranden for att pressa resten av dagen. 
Vi lag pa stranden till 5 skulle jag tro och thailandarna pressa nastan bort oss fran stranden nar dom borjade slanga upp mattor, bord, stolar infor kvallen. Vi ar helnojda efter en dag med sol och vi har bestamt oss for att ta det lugnt denna kvall for blev inte manga timmar somn inatt. 

Pa tal om inatt sa efter vi suttit pa datorn gick vi hem och eftersom vi inte gjort nog kaos med Pattaya sa sag jag till att det hande. Vi kommer in i rummet, vi roker sista ciggen innan vi ska sova och jag ska stanga dorren, jag kanner att den ar trog men fortsatter att dra och klick sa hoppade den ur skenan den gled pa. sjalvklart, glaset hoppade ur ramen men inte helt som tur var, da hade nog den vistelsen blivit dyr. Jag och Vicky monterade upp den igen medan Natalie holl pa att kontrollera andningen mellan skrattattackerna. Vi fixade det och jag slapp betala nagonting. 

Vi har precis varit och atit en god hamburgare pa nagon bar brevid vart vi bor och jag har varit och inhandlat ett par solglasogon med spegelglas, tankte att det var pa tiden. 
Nar vi atit klart fortsatter vi in mot "stan" for att leta internet och forst kommer vi till ett stalle men dar fanns det inte sa manga dator sa vi fortsatte nagra meter och ser ett till stalle. Dar satt det 4 killar och ockuperade datorerna och helt plotsligt klacker Natalie ur sig " ar inte det dar jon?". Om det var? jojomen! Dar satt 4 kirunakillar och slog bort lite tid. Vi har bestamt att vi ska vanda upp och ner pa koh samet imorgon eller gora kaos, vi vet inte riktigt an det far tiden utvisa. 

 
varan snygga minibuss som skulle vara "lyxig"


Pattaya


vattenlandet


livsfarligt



Dar ar vi i tornet som var 170 meter upp i luften. Det dar hade du nog gillat pappa! haha


tror att Fredrik och Natalie far kolla upp sig nar dom kommer hem om dom akt pa nagon sjukdom for inte en frisk manniska gor nagot sant dar.



efter stranden hang pa sara och matildas balkong.

nu star dom utanfor och stressar, dags att saga hejda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0